خرید بک لینک X

مدل کیک عروسی
پایگاه تحلیلی خبری امید فارس
دانلود کانتر
خرید بک لینک
خرید بک لینک ارزان
بک لینک رایگان
پایان نامه کشاورزی
پایان نامه رشته کشاورزی
پایان نامه معماری
پایان نامه رشته معماری
پایان نامه هنر
پایان نامه شیمی
پایان نامه کامپیوتر
پایان نامه اقتصاد
پایان نامه تاریخ
پایان نامه صنایع
پایان نامه حقوق
پایان نامه روانشناسی
پایان نامه علوم اجتماعی
پایان نامه جامعه شناسی
الهیات فقه و فلسفه
فایل ارشد پایان نامه
مرکز دانلود تحقیق
پایان نامه ارشد
حقوق جزا خصوصی
پایان نامه مدیریت دولتی بازرگانی
پایان نامه ارشد ورد
سایت ارشد پایان نامه
مشاوره و برنامه ریزی کنکور
پایان نامه برق قدرت الکترونیک
پایان نامه روانشناسی
پایان نامه رایگان
ارشدها
پایان نامه دانلود ارشد
پایان نامه های ارشد
پایان نامه ارشد
پایان نامه حسابداری دولتی مالی
پایان نامه عمران
پایان نامه های ارشد
دانلود پایان نامه
پایان نامه جغرافیا
پایان نامه دات نت
فایل پایان نامه
پایان نامه
پایان نامه ارشد
پایان نامه
دسترسی پایان نامه
دانلود پایان نامه
پایان نامه ها
مقاله
تست ارشد
دانلود پایان نامه
پایان نامه حقوق
پایان نامه
پایان نامه معماری
انجام پروژه متلب
اطلاعات دنیای فناوری اطلاعات

اطلاعات دنیای فناوری اطلاعات

درباره مراحل ابتدايي طراحي وب سايت چه مي دانيد

اگر درباره مراحل اوليه طراحي يك سايت اطلاعات كافي نداريد حتما اين مقاله را مطالعه كنيد، در اين مقاله مراحل مختلف طراحي سايت به طور كامل توضيح داده شده است.

طراحي صفحات وب در اصل يك هنر است كه در عين حال جنبه هاي فني فراواني نيز دارد. هدف هر طراح وب سايت موفق برقراري ارتباط مناسب با مخاطبين سايت و انتقال پيام سايت و پاسخگويي مناسب و شفاف به كاربران سايت و جلب رضايت آنها است.جنبه هاي فني طراحي وب سايت در واقع شيوه هاي پياده سازي عناصر مختلف يك وب سايت است تا وب سايت با سرعت مناسب بر روي مرورگر مخاطبين نمايش يابد و در عين حال كارآمد و با امنيت مناسب همراه باشد. در واقع يكي از عناصر مهم در طراحي يك وب سايت روان شناسي طراحي صفحات وب است. براي طراحي يك وب سايت موفق مانند هر كار ديگري بايد مراحلي را به ترتيب و با دقت و دانش كافي طي كرد تا نهايتا طراحي يك سايت موفق را محقق شود.

مرحله اول طراحي سايت : نيازسنجي

در اولين مرحله از طراحي يك وب سايت بايد مشخص كنيد كه هدف از طراحي وب سايت مورد نظر چيست. در اين مرحله بايستي با مالك وب سايت و يا افراد مطلع درباره زمينه فعاليت وب سايت صحبت و تبادل اطلاعات نماييد. پاسخ هايي كه بايد در اين مرحله به آنها پاسخ داده شود عبارتند از:

· وب سايت مورد نظر شما جزو كدام دسته از وب سايت هاي اينترنتي قرار ميگيرد؟ آيا وب سايت مورد نظر بيشتر جنبه اطلاع رساني دارد يا جنبه هاي ديگري مانند فروش كالا و خدمات و يا سرگرمي و به اشتراك گذاري نظرات كاربران و ... مورد نظر براي طراحي وب سايت است؟

· مخاطبين وب سايت شما چه افرادي هستند؟ آيا مراجعه كنندگان به وب سايت مورد نظر افراد عام جامعه هستند و يا قشر خاصي از جامعه مورد توجه هستند؟ به عنوان مثال دانشجويان، پزشكان ، تجار و يا ...

· برآورد اوليه از تعداد مخاطبين سايت و همچنين حجم اطلاعات موجود در سايت. آيا وب سايت مورد نظر براي طراحي جزو سايت هاي اينترنتي شخصي و كوچك با تعداد بازديدكنندگان نسبتا محدود طبقه بندي ميشود و يا مورد استفاده افراد زيادي قرار خواهد گرفت؟ براي مثال وب سايت يك شركت تجاري كه به تازگي كار خود را آغاز كرده است در بدو راه اندازي بازديدكننده چنداني نخواهد داشت اما وب سايتي كه براي يك مدرسه يا مجموعه آموزشي جهت درج نمرات دانش آموزان راه اندازي ميشود قطعا با مراجعين بيشتري در بدو راه اندازي وب سايت مجموعه آموزشي يا مدرسه روبرو خواهد بود.

مرحله دوم طراحي وب سايت : تهيه طرح اوليه سايت و ظاهر آن!

پس از كسب اطلاعات اوليه درباره طراحي سايت حالا ميتوانيد با توجه به اطلاعات دريافتي در مرحله اول وارد مرحله بعدي طراحي سايت شويد.

· بخش هاي مختلف سايت را مشخص كنيد. حالا بايد بخش هاي اصلي و فرعي سايت را مشخص نماييد. به عنوان مثال يك سايت فروش لپ تاپ را در نظر بگيريد. قسمت اصلي اين وب سايت در واقع ارائه اطلاعات درباره لپ تاپ هاي موجود جهت ارائه و يا فروشگاه آنلاين است و ميتوان براي جلب بيشتر مخاطبين يك بخش فرعي براي دانلود درايورها و نرم افزارهاي جانبي در نظر گرفت.

· ساختار اصلي سايت خود را مشخص كنيد. شما بايد به عنوان طراح سايت ارتباط منطقي و راحتي را ميان صفحات و بخش هاي مختلف سايت ايجاد كنيد تا مخاطبين در سايت دچار سردرگمي نشوند.

مرحله سوم از مراحل طراحي سايت طراحي وب سايت است: انتخاب دامنه و ميزباني وب !

شايد انتخاب نام دامنه مهمترين بخش طراحي يك وب سايت باشد. دامنه اي كوتاه ، مرتبط با موضوع سايت ، بدون كاراكتر اضافي و يا كلمه اي كه براي مخاطبين آشنا و مشخص باشد ميتواند بصورت پيش فرض موفقيت شما را دوچندان كند! بعد از انتخاب نام دامنه ، انتخب پسوند آن است كه بايد هماهنگ با نوع كار و شركت و يا... شما باشد. البته خريد يك دامنه ir. هم خالي از لطف نيست و حداقل در ايران شناس بوده و به سايت شما اعتبار ميبخشد.

شما ميتوانيد دامنه هاي مورد نظر خود را در بخش جستجوي دامنه پورتال مشتريان سامانه گستر آكو بررسي نموده و در صورت تمايل بصورت آنلاين خريداري نماييد.

* قابل توجه است كه سامانه گستر آكو تمام دامنه هاي سفارش داده شده را به نام خود مشتري ثبت نموده و هيچ محدوديتي در انتقال ، تمديد و... نخواهد بود.

ميزباني وب هم منظور فضايي است كه قرار است سايت شما در آنجا راه اندازي شود. تمام سرور هاي سامانه گستر از سيستم عامل لينوكس استفاده نموده كه همين امر باعث افزايش بازدهي ، سرعت و آپتايم و در نهايت امنيت آنها نيز ميشود. محل ديتاسنترهاي سرورهاي سامانه گستر آكو در ايران - افرانت- و در امريكا - جكسونويل ميباشد. براي سايت هاي دولتي و رسمي سرورهاي ايران پيشنهاد شده و براي سايت هاي چند زبانه و يا با ترافيك بالا ، سرورهاي خارج كشور پيشنهاد ميشوند.

فضاي هاست و پهناي باند انتخابي شما بستگي به حجم اطلاعات و تعداد بازديد وب سايت شما داشته و شما ميتوانيد با توجه به موارد مذكور پكيج مورد نظر خود را انتخاب نماييد.

* قابل توجه است كه شما در هر زماني ميتوانيد بصورت آنلاين پكيج خود را به نسخه هاي بالاتر ارتقا دهيد.

شما ميتوانيد ليست پكيج هاي ميزباني وب را از اين بخش ببينيد.

مرحله چهارم طراحي وب سايت : تهيه مطالب و محتوا سايت

حالا شما به مرحله پياده سازي و طراحي نهايي وب سايت نزديك شده ايد و بايد محتوا مورد نظر براي درج در بخش ها و صفحات گوناگون وب سايت را آماده كنيد. محتوا يك وب سايت ميتواند شامل موارد زير باشد:

· متن سايت : كه ميتواند شامل نوشته ها و يا اسناد متني قابل دانلود باشد

· فايل هاي مالتي مديا : مجموعه اي از تصاوير و يا فايل هاي صوتي و تصويري را شامل ميشود كه مرتبط با مطالب و يا محصولات و خدمات سايت انتخاب و عرضه ميشوند.

· فايل هاي اجرايي : شامل درايورها و يا افزونه هاي و نرم افزارهاي گوناگون مرتبط با زمينه فعاليت سايت

مرحله پنجم طراحي وب سايت : پياده سازي وب سايت

حالا با استفاده از تمامي اطلاعات و موارد جمع آوري شده در مراحل اول و دوم نوبت به ايجاد و يا همان طراحي سايت مورد نظر رسيده است اما پيش از بايد به سئوال هاي زير پاسخ داده شود:

· با توجه به اطلاعات جمع آوري شده ، پياده سازي و طراحي وب سايت با استفاده از چه ابزار و نرم افزارهايي قابل انجام است؟

· كدام يك از ابزارها و نرم افزارها ، ايجاد و راه اندازي سايت مورد نظر را با بهترين كيفيت ، كمترين زمان و بالاترين ميزان امنيت به دنبال دارد؟

· آيا با توجه به اطلاعات جمع آوري شده و برآوردهاي طراحي سايت نياز به سخت افزار و يا ابزار خاصي داريد؟

مرحله ششم طراحي وب سايت : اشكال زدايي و توسعه وب سايت

پس از آن كه اطلاعات و محتواي مورد نظر بر روي سرور سايت قرار گرفت وقت آن رسيده است تا ميزان تطابق وضعيت سايت با نيازهاي اوليه سايت مورد بررسي قرار گيرد. اين بررسي ها به مديران سايت كمك ميكند تا براي ايجاد تغييرات در ساختار اصلي سايت و همچنين توسعه آن در آينده تصميمات بهتري بگيرند..

طراحي سايت

+ نوشته شده در  يکشنبه 19 دی 1395ساعت 13:50  توسط داریوش ببریان  |  | تعداد بازدید : 14

كاربردهاي دستگاه تصفيه آب اسمز معكوس در آكواريوم

غالبا براي آكواريوم هاي حساس نياز است كه كيفيت آب بالا بوده و تحت كنترل باشد. آب عمومي كه در دسترس همه قرار دارد ويژگي هاي لازم را براي ماهي ها ي حساس تر ندارد. آب شير ساده مي تواند شامل مقادير زياد كلر، كلرامين، مس، نيتراتها، نيتريتها، فسفاتها، سيليكاتها، يا بسياري مواد شيميايي ديگر باشد كه براي ماهي ها، مرجانها يا ساير جانداران دريايي مضر هستند. آلاينده هايي مانند تركيبات نيتروژن(نيترات و نيتريت) و فسفاتها منجر به رشد بيش از حد و ناخواسته جلبكها مي شوند. مس براي نرم تنان بسيار مضر و كشنده است.

يك راه حل ساده و دايمي براي اين مشكل، استفاده از دستگاه تصفيه آب اسمز معكوس (RO) است.

سيستم تصفيه آب اسمز معكوس، تنها اجازه مي دهد مولكول هاي بسيار كوچك (مانند H2O) از غشاء نيمه تراوا عبور كرده و به اين ترتيب بخش عمده ناخالصي ها شامل آفت كش ها، آرسنيك و فلزات سنگين.... به ميزان 95 تا 99 % حذف مي شوند.

آب بدست آمده از اين سيستم كاملا نرم بوده از لحاظ هدايت الكتريكي و املاح، آبي مناسب با زندگي جانوران آبزي فراهم مي كند. در صورتي كه نياز به آب خالص تري باشد، مي توان كيفيت تصفيه را با قرار دادن كارتريج هاي ديونايزر بالا برد.

پس از فراهم نمودن آب خالص، ميتوان با توجه به نوع آكواريوم مورد استفاده، املاح مورد نياز ماهي يا گياه دريايي را به آب اضافه نمود. همچنين بدليل حذف همه املاح و آلاينده ها، كنترل PH آب بسيار آسان خواهد بود.

مي توان از بسته هاي ويژه اي كه براي آماده سازي آب پس از گذراندن فرايند اسمز معكوس و خالص سازي در بازار وجود دارد استفاده نمود. اين بسته ها را به نام RO Conditioners مي شناسند و قادرند املاح مورد نياز آب را به آن اضافه كرده و PH مورد نظر را تامين كنند.

مزاياي استفاده از دستگاه تصفيه آب اسمز معكوس براي آكواريوم:

-- حذف كامل رسوبات و املاح

-- حذف كامل كلر، مواد شيميايي

-- حذف كامل آفت كش ها و سموم استفاده شده در كشاورزي

-- حذف كامل نيترات و نيتريت

-- حذف كامل فلزات سنگين

-- حذف كامل باكتري ها، ويروس ها، انگل ها

-- امكان كنترل بسيار آسان PH آب

-- هزينه سرويس و نگهداري بسيار پايين (حدود 4000 ريال براي هر روز

-- قدرت بالاي توليد آب خالص (حداقل 150 ليتر در روز)

دستگاه تصفيه آب

+ نوشته شده در  يکشنبه 19 دی 1395ساعت 13:49  توسط داریوش ببریان  |  | تعداد بازدید : 14

معيارهاي انتخاب بهترين هاست

امروزه با توجه به فراگير شدن استفاده از اينترنت، تعداد وب سايت هاي جديدي كه هر روز به اين شبكه عظيم اضافه ميشوند به سرعت در حال افزايش است .معيارهاي زيادي نظير طراحي حرفه اي سايت، مطالب جالب و بروز، سئو و بهينه سازي مناسب براي موتورهاي جستجو و… بر كيفيت و موفقيت يك وب سايت تاثيرگذار مي باشند. يكي از نكات مهم براي داشتن يك سايت موفق و حرفه اي انتخاب فضاي ميزباني (HOST) از يك شركت معتبر ارائه دهنده هاست يا اصطلاحا هاستينگ است. خريد يك هاست نامناسب مي تواند علاوه بر ايجاد زحمت مشكلات گاها غير قابل جبراني را براي سايت شما بوجود آورد.

در خريد هاست مناسب براي نگهداري و ارائه وب سايت، عوامل متعددي را بايد مد نظر داشت كه در مطلب زير كه توسط سايت “آگهي24″ (Agahi24.com) و بنا بر تجربيات چندين ساله مديران آن نوشته شده است به مهم ترين آنها اشاره مي كنيم.

ابتدا به نكاتي كه بايد هنگام انتخاب هاستينگ به آنها توجه داشت مي پردازيم:

سابقه كاري شركت ارائه دهنده خدمات ميزباني :

اين مسئله بسيار مهم است كه از امن بودن مكان نگهداري اطلاعات خود اطمينان داشته باشيد و در صورت بروز هرگونه مشكلي بتوانيد براحتي آن را پيگيري نماييد. بهتر است كه از شركت هاي داخل كشور خريد نماييد زيرا با وجود تحريم ها و مشكلات تبادل ارز ممكن است برايتان مشكلاتي پديد آيد و در صورت ايجاد مشكل ارتباط با شركت هاي داخلي به مراتب راحت تر است.

در ايران شركت هاي خوب و متعهدي فعاليت دارند كه مي توانيد به آنها اعتماد كنيد و ايمان داشته باشيد كه در هنگام اشكالات فني و… احساس مسئوليت كرده و خدمات پشتيباني مناسب را ارائه مي دهند.

اما چگونه اين شركت ها را پيدا كنيم؟ اينكار بسيار ساده است شما با مراجعه به انجمن ها و جستجو در اينترنت مي توانيد با مشتريان اين شركت ها ارتباط برقرار كنيد و از آنها در مورد اينكه آيا خدمات مناسب و قابل قبولي دريافت كرده اند پرس و جو نماييد. برخي سايت هاي معتبر نيز اين شركت ها را بنا به خدمات بهتر رتبه بندي كرده اند. براي پي بردن به قدمت كار يك شركت مي توانيد دامنه (domain) آن را نيز بررسي كنيد براي مثال در سايتي نظير domaintools.com مي شود اطلاعات جامعي در مورد صاحب امتياز دامنه و تاريخ ثبت آن و… دريافت كرد.

توجه داشته باشيد كه از يك شركت ثبت شده و داراي آدرس و شماره تلفن واقعي و ترجيحا داراي نماد اعتماد خريد نماييد و بهتر است كه قبل از خريد هاست، با واحد فروش آن شركت مشورت كرده و با بيان نوع سيستم و تعداد بازديد كننده خود پيشنهاد مناسب را از خودشان دريافت كنيد.

ميزان فضا و پهناي باند (BandWidth)

بسته به حجم اطلاعات شما و تعداد بازديد كننده يك سابت، بايد اندازه فضا و پهناي باند ماهيانه متناسب خريداري شود. براي مثال اگر شما سايتي داريد كه كاربران از آن براي دانلود فايل استفاده مي كنند بايد هاست مخصوص دانلود خريداري كنيد، البته معمولا اين نوع سايت ها كه منابع زيادي مصرف مي كنند به روي سرور اختصاصي و يا سرور مجازي(VPS) قرار داده مي شوند و اكثر هاست هاي اشتراكي قادر به پشتيباني اين نوع سايت ها نيستند .وي پي اس ها و سرورهاي اخنصاصي داراي شرايط ديگري هستند كه مورد بحث ما نيستند.

مكان ميزباني وب :

اين موضوع كه سايت شما بر روي چه سرور (server) و در كدام كشور نگهداري مي شود بسيار مهم است. بنابر تجربيات شخصي اگر ميخواهيد سرور هاست شما در خارج كشور باشد ديتاسنتر هاي (Data center) كشور آمريكا براي اينكار انتخاب مناسبي هستند. البته اين بدان معني نيست كه سرورهايي كه در اروپا قرار دارند مشكلي دارند. ببينيد شركت ايراني كه از آن خريد مي كنيد نمايندگي كدام ديتاسنتر را دارد، زيرا كيفيت اين مراكز داده خارج كشور نيز بسيار مهم است.

در سالهاي اخير مراكز داده (Datacenter) هاي داخل ايران نيز كيفيت مطلوبي براي سرور هاي خود فراهم اورده اند كه توصيه مي شود اگر از نظر تفاوت هزينه مشكلي نداريد از سرورهاي داخلي فضاي وب خود را تهيه نماييد، زيرا بدليل نزديك بودن مكان سرورها از نظر جغرافيايي، سرعت بهتري به كاربران شما ارائه ميدهند.

مشخصات فني و قدرت سرورها

توجه داشته باشيد كه قبل از خريد از قدرت سرور جهت تحمل بار وب سايت خود مطمئن شويد. براي اين منظور با بخش فروش شركت مشورت كنيد و مشخصات فني سرور را بررسي نماييد و اينكه چه تعداد سايت بر روي يك سرور نگهداري مي شوند نيز در اين امر دخيل مي باشد. البته در سايت رسمي اين شركت ها هنگام خريد پلن هايي (plan) بنابر تعداد بازديد و انلاين لحظه اي كاربران شما پيشنهاد شده اند.براي مثال پلن سايت هاي پربازديد كه مختص سايت هاي با ترافيك روزانه بالا مي باشد. با انتخاب مناسب و آگاهي از مقدار مصرف منابع توسط وب سايت خود مي توانيد در هزينه ها صرفه جويي كنيد و از كاركرد بدون مشكل آن اطمينان حاصل نماييد.

پشتيباني فني توسط شركت ها :

پشتيباني و پاسخگويي سريع و صحيح توسط كادر فني باتجربه يكي از مواردي است كه شما را در پيشبرد وب سايتتان همراهي مي كند .بديهي است كه يك مدير سايت لزوما نبايد اطلاعات فني بالايي از پيكربندي و رفع مشكلات فني سرور داشته باشد و اينكه دسترسي به اين تنظيمات براي شما محدود شده است! پس بايد واحد پشتيباني فني بتواند سريع و براحتي اين موارد را تنظيم و سرور را با تمامي سايت هاي موجود در آن هماهنگ كند به نحوي كه تمامي آنها بالاترين سرعت و امنيت را داشته باشند.

بروز رساني سيستم عامل سرور و پيكربندي صحيح ان و در نهايت ايجاد امنيت براي سايت ها از مواردي است كه بر عهده بخش فني است (امنيت اسكريپت و سيستم سايت شما شامل اين بحث نمي گردد)

كنترل وضعيت سرور بر روي شبكه اينترنت :

سروري كه هاست شما بر روي آن قرار دارد بايد وضعيت نرمالي در شبكه جهاني داشته باشد يعني در تمام نقاط جهان قابل مشاهده باشد و اصطلاحا پينگ (Ping) شود. براي كنترل اين امر نيز مي توانيد به وب سايت هايي كه اين خدمات را بصورت انلاين ارائه مي دهند مراجعه نماييد مانند HostTracker monitoring service .اين سامانه بصورت آنلاين دامنه يا آيپي شما را چك مي كند و نتيجه را بصورت يك ليست به شما نشان ميدهد و به شما مي گويد كه در نقاط مختلف جهان با چه سرعت و كيفيت قابل دسترس هستيد. اگر مواردي مبني بر وجود خطا مشاهده كرديد بايد با هاستينگ خود صحبت كنيد تا دي ان اس (DNS) ها و موارد ديگر را بررسي و مشكل را برطرف نمايد.

تهيه نسخه پشتيبان از وب سايت شما :

يكي از خدمات مهمي كه بايد از يك شركت ارائه خدمات ميزباني انتظار داشت پشتيبان گيري مرتب و نگهداري نسخه پشتيبان اطلاعات سرور در جاي مطمئن است تا در صورت بروز هرگونه اتفاق و از بين رفتن اطلاعات شما براحتي بتوان آنرا جايگزين كرد .اين پشتيبان گيري (Backup) بايد با فواصل مشخص و ترجيجا نزديك به هم مثلا هر 24 ساعت يكبار انجام شود، البته براي وب سايت هايي كه اطلاعات آن دائما در حال بروز شدن نيست اين فاصله زماني مي تواند بيشتر باشد و در صورت كم بودن حجم آن بهتر است خودتان يك نسخه پشتيان نزد خود نگهداريد ،اما براي سايت هايي كه مرتبا در حال بروز شدن هستند مانند سايت آگهي24 كه كاربر محور مي باشد، اين پشتيبان گيري بايد در روز 2 بار تكرار شود تا در هنگام ايجاد مشكل كمترين صدمه به اطلاعات آن وارد شود.

آپ تايم (Uptime) بالا :

اصطلاح آپتايم به اين معني است كه سرور ميزبان بايد كمترين زمان قطعي از شبكه را داشته باشد و دائما در دسترس باشد زيرا قطع شدن سرور از شبكه صدمات زيادي به ميزان كارآيي و امتياز سايت شما در موتورهاي جستجو ميزند و باعث از بين رفتن اعتبار و افت بازديد آن مي شود. حتما در تبليغات اين شركت ها اين عدد را مشاهده كرده ايد و يكي از معيارهاي كيفيت بالاي خدمات اينگونه شركت ها اين عدد است كه معمولا با 99% و يا اغراق آميزتر 100% نمايش داده مي شوند.

هاست

+ نوشته شده در  يکشنبه 19 دی 1395ساعت 13:49  توسط داریوش ببریان  |  | تعداد بازدید : 14

چطور براي مطالب داخل وب سايت برنامه ريزي كنيم

پر كردن محتويات وب سايت بسيار جالب است. صبر كنيد تا مشتري آنچه از شما مي خواهد را بگويد سپس به تهيه محتويات وب سايت بپردازيدقبل از اينكه كار طراحي را بطور جدي شروع كنم، به عنوان يك طراح وب سايت آزاد با انواع مختلفي از مشتري ها برخورد داشتم. گاهي متوجه مي شدم كه كيفيت كار طراحي من افت پيدا ميكند، خصوصا زماني كه به مرحله دريافت محتويات از مشتري وب سايت مي رسيدم. از همه بدتر پولي به من پرداخت نمي شد چون وب سايت آنها معرفي نشده بود.

به اينكه مشتري كيست و چقدر برنامه ريزي شده است اهميتي داده نمي شد ، محتويات وب سايت هميشه دير تحويل داده مي شود و مشتريان هيچ وقت زمان بندي مشخصي ندارند. در اغلب مواقع، مطالب به صورت پراكنده و جزئي و در مدت زمان كوتاهي تحويل داده مي شوند_ اين يعني من بايد زمان طراحي خود را براي كنار هم قرار دادن اين مطالب به هدر مي دادم.

اول محتويات وب سايت

با استفاده از شيوه "ابتدا تحويل محتويات وب سايت" از دريافت مطالب وب سايت به صورت بدون سازمان و با تاخير بپرهيزيد.

چگونه؟

مشتري طراحي وب سايت خود و شغل و اهداف او را بشناسيد، هرچه وقت بيشتري روي اين موضوع بگذاريد به همان ترتيب كار طراحي وب سايت براي او و فهميدن اينكه چه چيزي واقعا نياز دارد راحت تر خواهد بود.

قبل از اينكه شروع به طراحي سايت كنيد، برنامه نويسي و قالب بندي به مشتري اهميت مطالب درون وب سايت را نشان مي دهد. اين شيوه مفيد است كه: دو كلمه محتوا و درآمد را در يك جمله قرار دهيد همانند جمله " يك محتواي خوب در وب سايت بسيار مهم است چون شانس درآمد زايي وب سايت شما را بالا ميبرد.

در حاليكه هر پروژه اي بودجه زيادي براي تهيه مطالب ندارد، من به شما توصيه مي كنم وقت زيادي را به موارد زير اختصاص دهيد:

1- اعتبار مطالب وب سايت : در مورد همه چيز صادق باشيد.

2- تحقيق در ميان بينندگان: خودتان را به جاي افراد بگذاريد.

3 -معماري اطلاعات: ساختار سايت خود را طراحي كنيد.

4- تعيين اهداف: با قدرت بخشيدن به شنوندگان انجام وظيفه خود را در اين مسير كامل كنيد.

5- درخواست انجام يك كار: از كليدهايي براي درخواست استفاده كنيد وميزان موثر بودن آنها را اندازه گيري كنيد.

6 توسعه محتواي وب سايت: مطالب را به قسمت هاي قابل مديريتي تقسيم كنيد.

7 روند كار: روند كار را خودكار كنيد تا هميشه همه چيز به روز باشد.

در اين مقاله، با شما سري به اين پروسه ها ميزنيم و به شما نشان مي دهيم كه شما هم مي توانيد از آنها در روند كار طراحي وب سايت خود استفاده كنيد.

اعتبار مطالب

تست محتواي وب سايت به شما اين امكان را ميدهد كه خلاء هاي موجود را تشخيص دهيد و متوجه مطالبي كه جا مانده اند يا تاريخ گذشته اند بشويد. براي مثال: اگر يك شركت در بين عموم شهرت دارد بايد به طور مرتب مطالب را به روز رساني كنيد كه ممكن است در حال حاضر اين قابليت را در وب سايت خود نداشته باشد.

اين مراحل را دنبال كنيد تا مطمئن شويد اصول اوليه را رعايت كرده ايد:

1- از Excel استفاده كنيد:

از نرم افزارهاي Excel براي ركورد همه مشتريان وب سايت هاي خود استفاده كنيد. ليستي از همه صفحات وب سايت تهيه كنيد، كه شامل عنوان و محتواي صفحات وب سايت باشد. اين يك صرفه جويي با ارزش در زمان خواهد بود.

2- بكارگيري يا تغيير كاربري

از اطلاعاتي كه جمع آوري كرده ايد در يك بررسي براي تشخيص اينكه كدام مطلب براي وب سايت مناسب است و چگونه بايد درون وب سايت استفاده شود بهره بگيريد.

3 تحليل نقاط ضعف

مشتري شما از چه مواردي صحبت ميكند كه در حال حاضر در وب سايت وجود ندارد؟ چيزهايي كه وجود ندارند را در اولويت قرار دهيد، اين را در وقتي كه در حال طراحي نقشه سايت هستيد مد نظر قرار دهيد.

4- چه چيزي مهم است؟

مطالعه تحليل ها درتشخيص صفحاتي كه نسبت به سايرين ايجاد ترافيك مي كنند موثر است. اينكه چرا برخي صفحات وب سايت پر بازديد ترند و اينكه بفهميد چه عباراتي بيشتر براي يافتن وب سايت ها مورد استفاده قرار گرفته است.

تحقيق از مخاطبين وب سايت

اين به شما كمك ميكند تا بدانيد براي چه افرادي در حال تهيه مطلب هستيد. و در نتيجه اطلاعات مورد نياز آنها را در اختيار آنها خواهيد گذاشت.

بستگي به زماني كه داريد، تحقيق سطحي يا عمقي اجرا كنيد. فعلا ما به يك تحقيق آسان اكتفا مي كنيم.

براي شروع لازم نيست به يك تحقيق سخت و پرهزينه اقدام كنيد. با مصاحبه از افراد درست در مورد چيزي از وب سايت مي خواهند شروع كنيد. با اين آگاهي مي توانيد يك محتواي قابل استفاده و مفيد توليد كنيد.

منبع: سايت آگهي رايگان


+ نوشته شده در  يکشنبه 19 دی 1395ساعت 13:49  توسط داریوش ببریان  |  | تعداد بازدید : 20

دندان هاي حساس و اين توصيه ها

راههاي درماني موثر براي دندان ها ي حساس كدامند چه توصيه هايي در اين زمينه به افرادي كه با دندان هاي حساس به مشكل بر ميخورند كمك مي كند بنا به اعلام انجمن دندان پزشكي آمريكا، از هر 8 نفر، تقريبا يك نفر دندان هاي حساس دارد. حساس شدن دندان ها ريشه در برخي علل از مسواك زدن نامناسب گرفته تا مصرف بيش از حد خوراكي هاي شيرين، دارد. با توجه به ساختمان دندان ها٬ لثه در قسمت ريشه دندان و ميناي دندان در بالا ( قسمت تاج دندان ) به خوبي از نفوذ تحريكات به بافت زنده دندان يعني عاج دندان جلوگيري مي كنند. در زير ميناي دندان عاج دندان از مجاري لانه زنبوري شكلي تشكيل شده كه مايع داخل آنها مستقيما با مغز و عصب دندان در ارتباط است .با رسوب كلسيم توسط بزاق دهان٬ بر روي ميناي دندان ها بطور طبيعي اين مجاري بسته مي مانند اما زماني كه لثه ها و محافظ ريشه دندان يا ميناي دندان ها آسيب ببينند، انتهاي اين مجاري باز شده و كمترين تغييرات دمايي موجب جابجايي و حركت سريع مايع درون آنها شده، اين تحريك موجب تير كشيدن دندان مي شود. خبر خوب اين است كه شما مي توانيد با انجام برخي اقدامات احتياطي از بروز حساسيت دندان پيشگيري كنيد. آرام مسواك زدن: مسواك زدن شديد خود باعث خطر ابتلا به حساسيت دندان مي شود. توصيه بر اين است كه روزانه دو بار و هر بار ۵ دقيقه توسط يك مسواك نرم و با كيفيت دندان ها را مسواك بزنيد. ابتدا با زاويه 45 درجه سطح بيروني دندانها را به آرامي و با دو حركت بالا و پايين و حركت به طرفين مسواك بزنيد اين كار موجب مي شود تا حد امكان داخل شيار ها و سطح خارجي دندان ها كاملا تميز شود. سپس سطح داخلي و روي دندان ها را به همان ترتيب تميز كنيد. مسواك زدن آرام و طولاني مدت بسيار مناسبتر از مسواك زدن سريع با استفاده از مسواكي زبر است. استفاده از خميردندان ضد حساسيت: اين خميردندان ها حاوي تركيبي است كه به جلوگيري از انتقال حساسيت دندان به عصب كمك مي كند. از اين خميردندان ها روزانه دوبار مي توانيد استفاده كنيد. استفاده از دهانشويه هاي فلورايد: اين دهانشويه ها لايه ميناي دندان را تقويت مي كند و به محافظت در برابر حساسيت مي انجامد. همچنين استفاده از دهانشويه هاي فلورايد منجر به محافظت در برابر پوسيدگي دندان مي شود كه خود مي تواند علت بروز حساسيت دندان باشد. فقط به ياد داشته باشيد كه بعد از مسواك زدن روزانه دهان خود را با اين دهان شويه ها شستشو دهيد. اجتناب از نوشيدني هاي اسيدي: غذاها و نوشيدني هاي اسيدي ميناي دندان را از بين مي برد و به حساسيت هاي دندان و پوسيدگي آن مي انجامد. بعضي ها در تابستان بيشتر دچار حساسيت هاي دندان مي شوند، چون بيشتر گوجه فرنگي يا ليمو كه حاوي اسيد بالايي است را مصرف مي كنند. استفاده از محافظ دندان: اگر شما مبتلا به دندان قروچه هستيد، مي توانيد در هنگام شب از محافظ هاي دندان يا به اصطلاح نايت گاردها استفاده كنيد چون دندان قروچه خود عاملي براي افزايش آسيب به دندان است. به دندان پزشك مراجعه كنيد: حساسيت دندان هاي شما مي تواند علامت هشدار دهنده از يك مشكل جدي تر دهان و دندان مانند دندان شكسته، ريشه در معرض خطر و يا بيماري لثه باشد. براي پيدا كردن علت حساسيت دندان به دندان پزشك مراجعه كنيد. منبع: سايت دندانپزشكي كودكان
+ نوشته شده در  يکشنبه 19 دی 1395ساعت 13:48  توسط داریوش ببریان  |  | تعداد بازدید : 16

چه چيزهايي را بايد و نبايد در طراحي وب سايت انجام دهيم؟

شبكه جهاني وب حتي در شمال و جنوب و شرق و غرب كره زمين و به طور كلي در سراسر دنيا فراگير شده است. مانند انسان ها كه سراسر كره زمين وجود دارند، شبكه جهاني وب سايت ها هم در همه جا ريشه دوانده است. اين بحث هر زمان كه جستجوي در مرورگرها انجام مي شود، اهميت فزون تري مي يابد.

بياييد اين گونه فرض كنيم كه شما تصميم گرفته ايد تا وب سايتي را طراحي كنيد. هيچ زماني بهتر از حالا نيست تا دريابيد كه چگونه از اين شبكه جهاني فراگير براي جلب مخاطبان به وب سايت تان استفاده كنيد. بياييد بفهميم كه چگونه اين وب سايت ها را اجرايي كنيم و چگونه حجم زيادي از بازديدكنندگان را به اين وب سايت اختصاص دهيم و جذب كنيم.

زماني كه شما در ابتدا، وب سايت را براي اينترنت طراحي مي كنيد، نياز داريد تا روي كلمات كليدي تمركز داشته باشيد. دقيقا اين موقعيت زماني است كه شما متوجه خواهيد شد كه كلمات كليدي وب سايت ها مانند دام و طعمه اي در مرورگرها هستند تا به اين وسيله در سراسر دنيا مورد توجه قرار بگيرند. ما سال ها است كه درباره كلمات كليدي مي شنويم، اما آيا كسي تا به حال كلمات كليدي را به طور واضح براي ما توضيح داده است، يا اينكه در كجا مي توانيم آن ها را پيدا كنيم و چگونه كار مي كنند را براي ما بيان كرده اند؟ اين موارد نشان مي دهد كه چگونه كلمات كليدي كار مي كند و چگونه آن ها را براي مشتريان طراحي سايت مان عملي سازيم.

اولين توجه تان قبل از طراحي سايت تان در حين پروسه و حتي بعد از پروسه طراحي وب سايت بايد روي كلمات كليدي باشد. زماني كه ما وب سايت ها را جستجو مي كنيم، آن ها به موتورهاي جستجو مي گويند كه ما به دنبال چه چيزي هستيم، و زماني كه موتورهاي جستجو به دنبال كلمات كليدي هستند، اين كلمات كليدي، جستجوها را به وب سايت ها متصل و هدايت مي كنند.

بياييد اهميت كاربرد كلمات كليدي در وب سايت ها را كشف كنيم. اول تصميم بگيريد كه وب سايت تان درباره چه چيزي است. چرا وب سايت طراحي مي كنيد، آيا مي خواهد محصولي را بفروشيد و يا سرويسي را ارائه دهيد و يا شايد هم فروشگاه الكترونيكي راه مي اندازيد؟

خيلي از مردم به وب سايت هاي نمونه يا وب سايت هايي كه براي استفاده آسان هستند متوسل مي شوند كه اين امر به شما اجازه مي دهد تا وب سايتي را براي خود بسازيد و طراحي كنيد. در حالي كه اين موضوع ممكن است براي برخي عملي باشد، اما اكثريت به وب سايتي نياز دارند كه با مناسب نيازهاي شان طراحي شده باشد. اما، با وجود آن وب سايت ها، شما به هيچ اطلاعات برنامه نويسي احتياج نداريد، اما در بعضي مواقع مانع كارتان نيز مي شود.

علاوه بر گرفتن دامنه وب سايت، چيزي كه شما نياز داريد تا انجام دهيد اين است كه يك هاست براي وب سايت بيابيد. هاست وب سايت، پشتيباني هايي را براي تان مهيا مي كند كه براي ساخت وب سايت نياز داريد و هر وب سايتي بايد هاست مناسبي داشته باشد. هاست وب سايت به شما آدرس ايميل، فضايي براي صفحات وب سايت و ديگر ويژه هايي را ارائه مي دهد.

شما نياز داريد كه صفحات وب سايت را خودتان طراحي كنيد. اگر شماHTML را بشناسيد يا بخواهيد كه HTML را ياد بگيريد، حتما مي توانيد اين كار را بكنيد، اما اگر نمي خواهيد خود را عذاب دهيد، مي توانيد شركت طراحي وب سايتي را به صورت آنلاين بيابيد. براي اكثر مردم اين مورد، بهترين مي باشد. چيزي كه نمي خواهيد در طراحي وب سايت انجام دهيد اين است كه بدون هدف مشخصي طراحي را شروع كنيد.

البته اين مطلب را هم بايد به خوانندگان اين مقاله بگوييم كه در حال حاضر كلاس هاي آموزش طراحي سايت در شركت طراحي سايت اطلس وب در حال برگزاري ميباشد و شما ميتوانيد توسط 8 دوره اي كه اين شركت آماده نموده است طراحي سايت را از 0 تا 100 آموزش و فرا بگيريد. امروزه موسسه ها و آموزشگاه هاي بسيار زيادي ميباشند كه آموزش طراحي سايت را آموزش ميدهند ولي آموزش طراحي سايت در شركت اطلس وب مهمترين برتري و مزيتي كه دارد اين ميباشد كه از بروز ترين و بهترين مطالب طراحي وبسايت باخبر خواهيد شد. شما هم اكنون ميتوانيد از لينك بالاي صفحه آموزش طراحي سايت ميتوانيد پيش ثبت نام خود را انجام دهيد.

به عنوان مثال، شما تصميم مي گيريد كه وب سايت تان را طراحي كنيد و بسازيد تا مخاطبان تان را قانع كنيد تا وسايل مورد نيازشان را به صورت آنلاين خريداري كنند. كليد اصلي براي افزايش شمار مخاطبان وب سايت تان اين است كه همان طور كه وب سايت طراحي مي كنيد، كلمات كليدي را هم براي وب سايت تان تهيه كنيد.

چه كسي وب سايت شما را مي بيند؟ تصور كنيد جستجوهايي به صورت آنلاين براي يافتن سرويس هايي كه وب سايت شما تبليغ مي كند، انجام پذيرد. از چه كلماتي استفاده مي كنيد؟ وسايل نگه داري از سالمندان، نگه داري از كودكان، نگه داري از نوزادان؟ وسايل مراقبت از چمن؟ و ابزارهاي ديگر! هر كدام يك از اين موارد مانند يك كلمه كليدي براي وب سايت تان مي باشد.

در نظر بگيريد كه وب سايت تان 6 صفحه دارد. كلمات كليدي كه در بالا استفاده كرديم را در نوار جستجو در بالاي صفحه وارد كنيد. تمام كلمات كليدي تان را در صفحه اصلي استفاده كنيد. زماني كه وب سايت تان بارگيري مي شود، اين كلمات اولين چيزي هستند كه يك بازديدكننده وب سايت مي بيند. بازديدكنندگان از صفحه اصلي وب سايت تان استفاده مي كنند تا بفهمند كه وب سايت شما درباره چيست. كلمات كليدي را در متن هاي وب سايت پخش كنيد تا مرورگر بهتر بتواند اين كلمات كليدي وب سايت را شناسايي كند.

از كلمات كليدي در عنوان صفحات استفاده كنيد و از عنوان صفحات در نوار جستجو استفاده كنيد. كلمات كليدي را در متن هاي صفحات وب سايت پخش كنيد. به اين ترتيب جزء اولين وب سايت هايي قرار مي گيريد كه در نتايج جستجو مرورگر وجود دارد. چقدر لذت بخش است كه يك بازديدكننده بار ديگر به وب سايت شما باز گردد و به سرويس ها و محصولاتي كه در وب سايت ارائه مي دهيد، نياز داشته باشند.

در وب سايتي كه به طور مثال در اينجا با هم فرض نموديم، شما يك صفحه اصلي در وب سايت مي سازيد كه با موارد كه به فروش مي رسانيد مثل وسايل نگه داري از كودك و سالمندان و وسايل چمن زني و غيره در ارتباط است. شما نياز به يك صفحه "تماس با ما" يا "درباره ما" داريد تا ارتباطات تان را با مشتريان وب سايت بسط دهيد و به اين روش آن ها مي توانند محصولات تان را سفارش دهند، سوالات بپرسند يا حتي از وب سايت تان شكايت يا انتقاد كنند.

اگر وب سايت تان شش صفحه دارد، بايد در عنوان صفحه از 5 كلمه استفاده كنيد، و 5 تاي ديگر را بايد در نوار جستجو قرار دهيد. حالا ميانگيني از اين كلمات كليدي را در هر صفحه وب سايت قرار دهيد. به اين صورت تقريبا 71 نفر از طريق مرورگرها مي توانند وب سايت شما را انتخاب كرده و وارد آن شوند.

منبع: سايت آموزش طراحي سايت

+ نوشته شده در  يکشنبه 19 دی 1395ساعت 13:48  توسط داریوش ببریان  |  | تعداد بازدید : 17